Dimecres 5 de juny, com és habitual en la programació post eleccions, el Casal Jaume I Pedreguer va celebrar un sopar tertúlia on els participants al col·loqui van opinar sobre els resultats dels últims comicis municipals.
Un dia després, aprofitant la seva visita el dijous 6 de juny pel matí a l'IES Pedreguer, el Casal va convidar a Ferran Suay on va impartir per la vesprada la xerrada "I si parlem en valencià?".
Ferran, entre altres càrrecs, és membre de la Junta d'ACPV a més de president d'Elen i Tallers per la Llengua.
Un anàlisi de l'insuficient ús actual del valencià i l'evident i important treball que queda per fer, tant per institucions públiques com per nosaltres mateixos, per a regular, normalitzar, tolerar i respectar l'ús del valencià, tant en el País Valencià com fora del nostre territori.
Ferran demostra en la conferència el llarg camí que queda per aprendre a tolerar i respectar la llengua valenciana
Els orígens del còmic valencià acomiaden aquesta setmana d'actes amb la presentació del llibre "Historietes Valencianes del segle XIX, els pioners del tebeo" de Jordi Giner Monfort. Un repàs a les figures valencianes que van establir les bases del que avui anomenem còmics o tebeos. Jordi Giner és doctor i professor en Sociologia, a més d'un amant del món del còmic i la il·lustració. Aquesta passió i molt d'estudi han estat el motor per a la creació d'aquest llibre publicat per Edicions Institució Alfons el Magnànim i presentat en el Casal el passat divendres 7 de juny.
Historietes valencianes es un llibre sobre els pioners del tebeo valencià.